Tolong kami, bantu kami... :)

Friday, June 15, 2012

REVIEW: Baju Bertandang

Assalamualaikum.. Selamat malam!

Sambil tengok seram, sambil saya menaip di sini... Masih tengah rajin untuk review tentang hari bahagia.. Encik suami sedang sibuk siapkan kerja dia sikit.. ok la kan..
Pasal baju bertandang pula, ianya cukup biasa.. Simple sweet itu saya.. :-) Tema biru pepel.. Ramai cakap biru lagi.. Sejak bila minat biru ntah lorh.. Tunang dulu dah baby blue.. Layankan je... Entry baju nikah n pelamin putih suci dapat perhatian seorang kawan.. Alhamdulillah.. Katanya nak buat contoh untuk baju nikah beliau... Dapat juga membantu dengan blog saya ini!

Gambar dalam bilik ketika majlis bertandang..
Warna baju: Biru pepel, masih guna kain kosong sahaja,. Beli kat Jakel, murah je.. Akibat dari tak suka pakai lace or net bagai... ngehngehn.. Yang penting, layankan je. Yang penting saya boleh pakai baju ini ke kenduri kendara, so tidak over okeyh! :)

Veil: Chiffon, dekat Kamdar.

Jahit manik: Dengan kawan.. memang meletup! Bagi contoh je nak jahitan macam mana, insyaALLAH, dapat dia buat. Dan hasilnya, tip top! puas hati!

Inner Neck: Guna inner neck jeans punya.. Beli kat gerai dalam Carrefour Puchong, yang guna untuk tunang dulu... Guna je yang mana sesuai.. So, tak beli baru, jimat! :) (bukan kedekut tau..  ) Yang penting bukan tudung segera.. Inilah insan yang bernama tini.. Simple sahaja. Guna lace, white pearls, juga manik kristal air mata.. Sangat cantik! Terima kasih cik Sha! Beliau di NOR SAMIHAH punya facebook.. Jernguk2 la ye.. :)

Bunga tangan kristal: Dekat entry saya yang lepas, kat SINI...Dari kak Rai's Rai's Craft.

Gambar dari encik photographer.. Oh hoiii.. Terima kasih untuk dia, sudi gak tag.. hihihi.. Boleh saya rembat.. Tunggu soft copy, agak lambat jugak la.. Katanya sudah di hantar print custom album saya! Tip top punya JONNY PUQO.. Boleh ke facebook beliau untuk dapatkan khimat beliau.. Di Kota Bharu.. :)

Gambar ehsan dari kawan encik suami, ada jugak la gambar bertandang untuk cuci mata. 4 keping pun jadi la dari tak ada langsung sementara tunggu encik photog..

Baju: Masih kurung moden je, cuma paras lutut untuk sesuaikan dengan kain.. Sangat biasa sahaja.. Jahitan manik yang tiptop! :)

Pelamin: oh! Saya tumpang untuk bergambar sahaja. Ini pelamin adik perempuan encik suami, adik ipar, yang majlis sanding sama dengan majlis bertandang kami.. Pelamin dia dari SUE SWEETTOUCH GALLERY.. Cari tau kat facebook, kot ada yang berkenan.. :) Kami majlis bertandang je pun, cukup la dengan tumpang pelamin vogue the vas itu. Terima kasih Puan Idah benarkan kami berpose gedik disitu..

NOTA JARI TINY: Abaikan muka yang senyum melebih.. hahahah.. :) Its full of love! Thank you!

2 comments:

  1. all about blue.. haip.. simple but nice baju tu.. kak tgh cari baju utk akad nikah.. <3

    ReplyDelete
  2. hihihi... x sume blue kak.. baju sanding sea green, turquoise baju nikah.. ngenghe1... hijau dan biru.. hihihi.. kak mesti vogue the vas punyalah! :) dh jmpe lom cari tu?

    ReplyDelete