Tolong kami, bantu kami... :)

Wednesday, February 22, 2012

Rock Solid Heart Touching

Asslamualaikum..

Saat ni, baru selesai D.I.Y untuk guest note corner, tinggal mahu spray postbox jadikan warna putih.. Sambil telinga melayan lagu FLORA CINTA-MIN MALIK.. Tiba-tiba teringat arwah mama dan abah, yang telah pergi tinggalkan saya. Terpaksa terima dugaan yang diberi olehNYA.. Orang cakap, lagi banyak orang tu diduga, ALLAH S.W.T sayangkan dia..

Syukur, walaupun keluarga saya kecil, saya berkenalan dengan orang yang punyai keluarga yang besar, yang penuh dengan kasih sayang.. Bakal mempunyai adik-adik,. Dari anak tunggal, bakal masuk ke dalam keluarga yang besar. Sangat bersyukur. Selalu berdoa, moga semua yang diduga sepanjang hidup ini, diiringi dengan senyuman pada akhirnya.. Moga saya diterima baik oleh bakal keluarga baru, moga mereka bakal menjadi sebahagian dari saya.. Dan saya bersyukur, saya bakal ada seorang ma. Boleh tumpang kasih sayang seorang ibu.. Walaupun sekarang, tokmi tercinta abah, dan tokmi tercinta juga mama saya. Mungkin ada hikmah, mama, abah pergi dulu, tinggalkan saya tuk lalui hari-hari mendatang, mampu mematangkan diri ini, dalam membuat keputusan untuk diri sendiri..

Mungkin juga DIA biarkan saya seorang diri untuk berjumpa dengan bakal keluarga baru saya. Tanpa adik beradik, bakal menjadi kakak dalam keluarga baru. Serta bakal berikan saya seorang ma. Moga hidup saya sentiasa diberkati olehNYA.. Syukur dengan perkenalan antara kami, terjalin ikatan yang serius hinggakan bakal ke jinjang pelamin,. Macam-macam dilalui bersama, susah senang, tapi setiap kali itu juga diuji dengan perasaan.. ROCK SOLID HEART TOUCHING... 2006, beli laptop jenama ASUS, dan sampai hari ni, masih ingat dia pnye trademark.. ROCK SOLID, HEART TOUCHING.. Luaran kita berhati batu, tapi hati kita, tetap ada sikap sensitif, termasuk diri saya. Tambah lagi anak tunggal ni, nasib la kan. Salah cakap sikit, touching, tak dapat apa yang nak, touching, walaupun luaran duk cakap hati batu, itu hanyalah untuk kuatkan semangat! Agar tidak mudah putus asa! Agar mampu untuk berdikari! Agar semangat dalam diri ini kuat!

Untuk dia, saya tau, perbezaan antara kita,. Saya cuba untuk selami keluarga awak. Saya juga cuba untuk sesuaikan diri saya dengan keluarga awak, macam mana cubit paha kiri, paha kanan juga terasa. Saya juga mahu terasa menjadi salah seorang adik beradik keluarga awak, anak perempuan kepada ma, dan anak saudara kepada pakcik makcik,. Setiap lepas solat, saya selalu minta, moga tetapkan hati saya dan hati awak,. Kadang bila hati berduka, saya suruh awak istikharah tentang kita, agar tidak lakukan silap. Tapi awak cakap, kita ditakdirkan bersama, itu ayat yang mampu kuatkan semangat saya percaya bahawa awak adalah untuk saya,. Perkenalan dari ASAKELATE, dari kawan chatting, bertukar hingga sekarang saya tunang kepada awak. Cukup dengan apa yang dilalui saya sebelum ni, itu sudah cukup mematangkan diri saya.. Macam mana saya suruh awak fikir, adakah saya layak untuk awak, macam tu juga hati saya fikir, layakkah saya dengan awak.


Mungkin, hati ini keras pada luaran, tapi hati dalaman, tetap lembut. Andai ada jodoh kita, tak akan kemana-mana, saya hanya nak semua yang dirancang kita sempurna, berjalan lancar, macam mana keluarga saya gembira dengan kehadiran awak dalam keluarga kami, macam itu juga saya harapkan keluarga awak dapat terima saya seadanya diri saya.. Saya suka bila saat dapat jaga abah tatkala arwah abah sakit dulu. Itu kali pertama dan terakhir saya jumpa arwah. Cukup untuk dia kenal saya seorang sebagai bakal menantu dia... Moga arwah abah awak, arwah abah saya, arwah mama, ditempatkan di kalangan orang yang beriman.. Insyaallah... Terlalu banyak untuk ditulis, tapi lega bila separuh dapat diluah disini, separuh lagi? Saya harap separuh lagi perasaan saya terlontar ntah ke mana..


NOTA JARI TINY: Malam yang sunyi, luaran kamu mampu tersenyum, dalaman kamu tersangat terluka tiny..  Tapi dalaman itu patut di padam...

3 comments: