Tolong kami, bantu kami... :)

Thursday, July 19, 2018

TTC - IUI FAILED


Assalamualaikum..

Banyak cerita untuk dikongsi. Ini salah satunya. November 2017, pertama kali cubaan buat IUI di PPUM. Proses yang boleh katakan dipermudahkanNya. 1st checkup di PPUM, doctor terus suggest untuk cuba IUI lepas kaji keputusan yang lepas dari Azzahra. Berdebar pun ada masa tu, sebab selalunya baca proses IUI orang punya je.

Disuntik hari demi hari oleh suami tercinta, alhamdulillah, telurnya matang. Dan sperm pun cantik. Proses IUI dijalankan. Selang 2 minggu, saat di nanti untuk ujian Beta HCG. Keputusannya negatif. Sedang elok lepas check Beta HCG, berderu2 darah periodnya keluar di tandas hospital. Terkeluar air mata kasih. Meruntun jiwa suami isteri saat itu. Masih belum rezeki kami untuk diberi amanah olehNya. Hingga ke hari ini, PPUM masih belum dijejaki. Kecewa? Ada sedikit. Putus asa? Tidak.

Saya masih berusaha. Berusaha untuk redha dengan ujian Allah S.W.T ini. Redha itu ikhlas, pasrah itu menyerah. Kekuatan yang dicari dari keluarga sendiri.

Tiada picture sebagai kenangan sebab masa ni duk buat story dekat whatsapp je sebenarnya. Sampai lupa nak jadikan kenangan walau sekeping gambar.

Jumla lagi.



No comments:

Post a Comment