Tolong kami, bantu kami... :)

Sunday, November 6, 2011

HANTARAN TUNANG BIRU KUNING

Assalamualaikum...

Selamat tengah hari semua.. Dah lunch? Sibuk duk bahagikan daging kah? Saya masih melepak dan berjemari.. tengok tajuk kat atas tu tak? Hantaran tunang biru kuning.. Nak cerita pasal ni la pulak.. Mula-mula, memilih turquoise, tapi, sangat susah bila pegi dekat kedai pengantin, biru ala-ala turquoise gitu je ada.. Bunga pun tak ada warna macam tu.. Kalau celup warna air jadi tak eh kaler turquoise tu? Alik-alik, dah jadi kaler biru untuk si dia, kuning untuk saya.. menarik je warna tu bila gandingkan bersama.. Sangat puas hati, walau[un simple dan sederhana sahaja.. :) Sampaikan rajin, saya buat bantal hantaran, kononnya boleh buat rental pulakkan.. Mana tahu, kot ada rakan-rakan blogger yang sama tema ke.. Leh je contact tiny...


haaaa.. Hasil tangan cik tiny.. duk godek-godek google.. alik-alik, buat sendiri je lah.. :) Bucu bantal tu manik kristal kaler biru..... :) Pilih kaler putih je la,.. Nak buat grey macam takut lari je tema..Padahal tak ada masalah pun kalau grey.. Aishhh... 


Bantal untuk pelamin.. pun buat sendiri.. beli boleh je padahal.. tapi tak kena dengan kaler yang nak.. Tak jumpa2.. So, dari pening duk ke hulu ke hilir cari, baik buat... Jimat semua kos.. weee... 


Yeah,,, pelamin dan saya,,, Kristal juntai2 kat belakang tu pun saya pegi cari kat bridal.. :) Sungguh berusaha dalam bab-bab menghabiskan apa yang ada.. Tiny.. Tiny,, 


Hantaran saya sangat simple je.. Kain alas dulang pun saya buat sendiri..  Asalkan nampak cantik... Dengan yang Mr.Half sekali saya buat.. Alhamdulillah.. Cantik... :) Saya suka hasil kerja saya.. Puji diri sendiri je la.. Tunggu kalian puji saya, tak puji2 tau... hikhik.. Meh saksikan hantaran simple kami eh... Buat tatapan rakan-rakan yang nak bina masjid, mana tau, nak jadikan rujukan kita.. (Padahal tak ada yang menarik sangat pun tuk jadikan rujukan.. ) Layankan je la ye sayang-sayangku... :) 

DARI SAYA UNTUK DIA:

G-SHOCK... 
Bakul tempah kat Terengganu.. Kraftangan orang kat sana.. Dibuat dari kertas majalah.. Nampak macam dari rotan dah kan.. Jangan tertipu k.. itu kertas.. :) Mereka sangat kreatif.. 

FAMOUS AMOS, FERRERO, TOBLERONE, CADBURY, SWEET SOUR .. :)

PULUT KUNING..

ACCESSORIES..

RAYBAN..

CAKE..

RING.. 
Wahh.. Seronoknya dia dapat cincin gak eh.. 
Ada 2 lagi hantaran.. Kain baju melayu n buah tak ada lah gambar dia.. ishh.... ishh... untuk dia 9.. untuk saya 7... :) 


Keseluruhan hantaran.. :) Simple je kan.. Alas dulang tu, nak sewa boleh je... harga adik beradik.. hihihih :)


DARI SI DIA UNTUK SAYA: 

BUAH-BUAHAN

BABY-G :)

CAKE :)

Kain nikah la ni.. hakhak.. Simple saje...

CHOCOLATES,, :)

THE CINCIN... 

keseluruhan hantaran.. kuningg... simple2 saje... alas dulang tu boleh la kalau nak sewa... :) bekas hantaran tu bentuk love, iron.. boleh je nak sewa.. tapi ada 5 je la..dia ada 3 size, kecik, sederhana, dan besar.. :) hikhik,..  sireh junjung 3 tingkat.. amik ko... hakhak.. :)


Hah! mood mengupload gambar dah berzaman... ok tak kaler pilihan saya? ke, tak ok? ok ke, tak ok ke, dah selesai pun majlis.. LAST BUT NOT LEAST...

DOOR GIFT! muffin, handmade chocolate, mineral water, dan pen! sebagai kenangan.. tag x nampak la pulop.. tag tu pun buat sendiri oleh kawan kolej saya.. tq buddy! :) 

Please la tiny,. nanti loading page kamu lambat! ishhhhh... Terima kasih tuk yang datang majlis hari tu... :) 
Saya punye hari.. Step by step di ambil.. moga dipermudahklan segalanya... :)


NOTA JARI: Jangan marah tau pic banyak ni.. ngeee.. Sayang kamu penguat semangat saya.. :) xoxo..

No comments:

Post a Comment