Tolong kami, bantu kami... :)

Wednesday, May 18, 2011

Aishiteru

Assalamualaikum...

Cuaca di sini, Ya Allah.. Gelapnya,.. Baru jam 5.23 petang. Hari ni, tiada apa yang lain dalam hidup saya, bangun pagi, makan nasi kerabu di opis, melakukan kerja, blog, facebook, seperti biasa. Meniti hari-hari akhir di sini, rasa malas je. Tapi jadi profesional bila fikirkan tanggungajawab kita sebagai seorang pekerja. Nak blah pun, kerja bagi settle la kan. Takkan nak tinggal sisa kita kat sini. :) So, saya sudah mark di kalendar besar-besar bahawasanya 6.6.2011 PEMERGIAN BETA ke tempat baru. Kalian jangan rindu saya ye.. Sampaikan A.M tempat saya bekerja, tidak mahu bercakap dengan saya disebabkan oleh saya mahu ke tempat baru, dalam bahasa lain, berhenti kerja.. Apa boleh buat, hati terasa mahukan new environment, dan mungkin saya akan dapat pengalaman baru di tempat baru.

Memang la kan rasa berat nak tinggalkan kawan-kawan, tapi apakan daya. Rezeki jangan di tolak. :) Takkan melupakan kalian yang hadir dalam hidup saya di sini. Banyak pengalaman saya di sini, dari kosong dalam bidang telecommunication, saya sudah mampu untuk bercakap pasal frequency, antenna, rru, P1 WIMAX, UMOBILE, DIGI,. Sampaikan bila tak ada network yang mana gunakan talian CELCOM, DIGI OR others, sudah boleh cakap site down. :)


 Kenangan! Paling best bila dapat survey kat rooftop SUNWAY PYRAMID! Panjat memanjat.. Kenangan paling best! Bila nak tengok link mana ke mana. Jalan dekat atas bumbung. Ya Allah, macam tak percaya. Tapi best! Rasa kecil je diri ni.. Duk sibuk survey pun, gambar sendiri mesti la ada satu kan... :)  Dari muka dalam gambar ni pun dah nampak seronok sangat! :) 


Cantikkan!! Rasa macam boleh sentuh dah pyramid ni bila duk atas. 
Time laluan nak ke atas ni, bukan main lagi redah macam-macam. Dari loading bay, sampai la ke rooftop. Penat, tapi puas hati. Tambah lagi bila kerja berjalan lancar. Memang kenangan manis di sini.


 Tiba-tiba, dengar lagu AISHITERU by- ZHIFILIA BAND, layan jap. Tambah lagi mood pun sedang sayang kat kawan-kawan kerja di sini. Banyak pot pet pot pet sama. Nak katakan saya suka melawan, yeah! Itulah saya, kalau rasa saya di pihak yang benar, takkan diamkan diri! DEGIL! Kurang dah power rangers putih ni sorang. Haishhh... Jum kita tengok lirik lagu ni nak tak? Nak ke, tak nak ke, dah tempek pon... :0

Menunggu sesuatu yang sangat menyebalkan bagiku
Saat ku harus bersabar dan trus bersabar
Menantikan kehadiran dirimu
Entah sampai kapan aku harus menunggu
Sesuatu yang sangat sulit tuk kujalani
Hidup dalam kesendirian sepi tanpamu
Kadang kuberpikir cari penggantimu
Saat kau jauh disana

Walau raga kita terpisah jauh
Namun hati kita selalu dekat
Bila kau rindu pejamkan matamu
Dan rasakan a a a aku

Kekuatan cinta kita takkan pernah rapuh
Terhapus ruang dan waktu
Percayakan kesetiaan ini
Pada ketulusan a a ai aishiteru
Gelisah sesaat saja tiada kabarmu kucuriga
Entah penantianku takkan sia-sia
Dan berikan satu jawaban pasti
Entah sampai kapan aku harus bertahan
Saat kau jauh disana rasa cemburu
Merasuk kedalam pikiranku melayang
Tak tentu arah tentang dirimu
Apakah sama yang kau rasakan

Satu sendiri pikiran melayang terbang
Perasaan resah gelisah
Jalani kenyataan hidup tanpa gairah
O…wu..wo..o..
Lupakan segala obsesi dan ambisimu
Akhiri semuanya cukup sampai disini
Dan buktikan pengorbanan cintamu untukku
Kumohon kau kembali
Kimita tuokukitemo
Kiminoi shuaguaratala
Shiniteruyo shiniteruyo


NOTA JARI: Panjangnya celoteh... Layankan je la.. Bila dah start menaip, macam ni la gayanya... Ada sahaja. Saya sayang kawan-kawan saya..  Korang, best kan lagu ni.. :)

5 comments:

  1. ait yang dapat keje kat mana? kak az punye kawan de sorg keje kat P1... tak silap akak training manager...

    ape2 pun gudluck for ur future oke... cpt2 kumpul duit tawen ;-)

    ReplyDelete
  2. owh... P1 dkat menara axis PJ ke kak? klo sana, selalu juga pegi.. ZTE P1..

    Dapat kat kuchai lama balik, keje private lompat la seboleh mungkin kan. Time muda gini nk ambil bnyk pengalaman.. ngeeee

    ReplyDelete
  3. oloss,tukar kijow dos ko??x dam la nokk jupow...haha

    ReplyDelete
  4. kak: dk kat puchong lg.. hihihi.. bleh je nk jupo.. kak blnjo la deyh.. hihihi

    ReplyDelete
  5. aikk,x jauh ko ngan tepat kijow baru tuh...haha..bleh2,mai putrajaya des...kak dok putrajaya pahh nie, tp ujung mggu kelik puchong sopmo kali...haha

    ReplyDelete