Tolong kami, bantu kami... :)

Tuesday, May 3, 2011

Ikan Singgang-Damansara

Assalamualaikum


Haaaa... Sabtu malam, kami sekeluarga dari Puchong menuju ke Damansara, destinasi tak kenal pasti lagi. Sampai la, Pakcik saya buat keputusan, Ikan Singgang. Punya la jauah nak pegi makan. Macam tak ada kedai je kat Puchong. Puchong pun ada tempat makan best gak tau! Dekat Taman Putra Perdana. Nama kedai tu, RAIZAN.

Ye la2, nak cerita pasal IKAN SINGGANG ni, ia adalah sejenis masakan, tapi dijadikan nama kedai.. :) Saya tak pasti pula sama ada kedai dia kedai Kelantan ke macam mana. Yang pasti, masakan dia sedap! Saya yang tiada selera makan ni pun boleh menambah nasi tau! Banyaknya makan. Selera makan dengan keluarga ni lain rasanya. Bila banyak tangan duk capai laut, rasa lain. Tambah lagi ada ulam-ulam cicah lak dengan budu! Sangat best! Lama tak makan dengan keluarga, macam tu la gayanya. Akibat sedang berselera makan, gambar-gambar sudah tidak dipedulikan lagi.. Tambah lagi lapar. Sempat snap sekeping je.. Sekeping pun jadi la... Buat kenangan. Siakap 3 rasa, lala masam manis, daging goreng, lupa dah menu apa lagi yang pak cik makcik duk tambah. Yang penting, ikan singgang la kan. Sedap juga! Semua sedap la katakan! :)


Cerita pasal makan ni, rasa lapar lak. Restoran Ikan Singgang ni, satu lajur dengan Restoran Vicchadu.. Pun sedap juga Siakap Stim di Vicchadu. Dan sekarang, mula rasa tak ada selera makan balik. huahuahua.. Apa la yang tak kena dengan Cik Tiny nih!


Nampak tak itu si kecil, namanya Muhammad Adam. Satu-satunya sepupu saya! Sangat pandai! Ni dia dah sedar dari tidur. Memang mama dia tak boleh makan nasi la jawabnya, melayan telatah si kecil ini! Tengok, tokmi pun berselera je makan sejak datang Selangor! Dia siap cakap lagi, kat kampung, tak ada selera, makan sorang2. Hmm.. Kesian kat tokmi... Nak balik kampunggggggggggg!!!! 


NOTA JARI: Jangan lupakan keluarga tau kawan-kawan. Tak ada salahnya kalau bawa keluarga makan ramai-ramai gini.. Terhibur hati yang berumur. Bila bersama anak cucu. Saya ada perasan, ada pakcik dan makcik perhatikan keluarga kami. Mungkinkah dia pun merindui anak-anak yang jauh? Dia makan berdua je.. Tokmi pun perasan juga.. Hmmm...

2 comments:

  1. damansara mane tiny?
    kedai ike singge kat kg.baru pn ade cawangan jgk kat damansara tp xtaw damansara mano

    ReplyDelete
  2. tiny pn x pasti damansara mana, yang pasti, lps flyover dkat sunway giza.. kalau tau kedai vicchadu, dkat la 2.. ngeeee

    ReplyDelete