Tolong kami, bantu kami... :)

Friday, May 27, 2011

SELERA KAMPUNG ITU SEDAP!

Assalamualaikum..


Sudah lunch kah? Yeah! Keje semua sudah settle! Tinggal masa nak cau cincau sahaja! Nak di jadikan cerita, semalam kan puasa, tapi memang letih je! Nak masak ke tak , nak tapau ke tak. Nak makan kat kedai, tapi tak tahu nak makan apa dah! Macam dak tak ada selera nak makan kat kedai. Kalau makan kat rumah, masak dengan air tangan sendiri.. Fusss.. Menambah-nambah.!! Itu yang sedap kan! Masak biasa-biasa pun, tapi kena dengan selera. Kalau dah orang kampung tu, tak kemana.. hihihi...

Balik je rumah, keluarkan semua yang ada dalam peti ais! Yeah.. Menu untuk berbuka puasa, Udang masak kunyit, telur dadar, kangkung goreng belacan, sambal belacan, mentimun, dan ikan pekasam! Licin semua! Dan menambah-nambah! Dah boleh dah nak kawin tu.. Ngehngeh. Kalau tokmi ada, mesti kena gelak! Kalau kat kampung, tak ada maknanya nak masak bagai. Kat kampung, tokmi kan ada! Hihihii..


MENU BERBUKA: kangkunga goreng belacan, sambal belacan, telur dadar, udang masak kunyi, ikan pekasam! Mantap okeyh! Tokmi mesti bangga dengan cucu dia yang rajin ni. Ok, saya perasan lebih! Saya asal kelantan. Tengok, saya pun makan ikan pekasam tau! Suka sangat!
Bezakan gambar ini dengan gambar di bawah.. Toing2..


Yeah! Sekeping lagi gambar, untuk kalian terliur. Guna BB je, gambar pun gini je la.. ngehngehngeh,,
Tapi, yang pasti, sangat menyelerakan.


NOTA JARI: Ikan pekasam sangat sedap! Rugi tau sapa2 tak makan ikan pekasam. Tempah dari Perak je tau! :)

2 comments:

  1. tau xpe! kampung lg sedap dr western tau!!

    erk..lapo la tgk food ni..adesss

    ReplyDelete
  2. walaupun kite dk mkn spaghetti steak sume, selera kampung tetap di hati.. ngeee

    ReplyDelete