Tolong kami, bantu kami... :)

Tuesday, May 3, 2011

Berpenyet...

Assalamualaikum...


Mood hari ni, cerita pasal makan je... Apa nak buat, selera makan tak ada, harap bila bercerita perihal makan, dapat mengenyangkan sikit. Nak makan hari ni, tak ada selera. Tatkala sedang menaip ni, tangansempat mencapai mug, hmm.. sedapnya minum air milo panas dalam cuaca sejuk-sejuk gini. Sudah la mata mengantuk. Lambatnya jam 6.. Nak balik ni... Nak rehat.


Cerita pasal berpenyet pulak, terrrrsangat lama tak berpenyet. Jarang la nak berpenyet ni.. Tapi puas hati kalau berpenyet! Kena dengan selera. Ada keturunan jawa ke apa Cik Tiny? Kita kan 1 Malaysia. Mesti la nak rasa semua jenis masakan kan?Tak kira, nak juga tempek gambar yang tak seberapa ini,...



Yeahhh! Ayamnya, crispy di luar, lembut di dalam... Sambalnya, pedas sedap gitu.. Kalau saya, saya tak cukup sambalnya! ngehngeh.. Tempe dia, rasa macam fresh je.. Kangkung dan kubis, aduh, manisnya... nyummm2!!


Ayam penyet, serta udang penyet, ada tambahan sup soto ayam.. Nyum2... Sekali lagi, panggil waiter, nasi lagi satu... hahahah.. Menambah okeyh!! Makan banyak kalau ada selera! Kalau tak ada selera, tak payah ajak nak makan apa, tak selera punya... Kalian mesti menelan liur kan? Kalau nak pergi sini, ajak la saya sekali.. :) 


Cuaca pada jam 6 petang. Macam dalam cerita THOR. Cerita THOR 3D sangat best! Nanti jangan lupa pergi tengok tau! Subhanallah.. Cuaca sekarang.. hmmmm



NOTA JARI: Kalian suka makan kat mana? Meh kita kongsi. Saya suka makan bila saya ada selera. Saya suka juga cuba kat tempat yang baru! Mesti saya pergi cari punye kalau kalian post kedai2 yang best! Selamat minum petang ye semua...



4 comments:

  1. penyet = Tenet....tuttttttttttttt wahahahah

    ReplyDelete
  2. cik fatien: 2 la 2... ada selera mkn je keje... hikhik.. jum2 kite mkn sama... gneeee

    ReplyDelete