Tolong kami, bantu kami... :)

Thursday, May 12, 2011

Mata penat = tidak dapat tumpukan perhatian

Assalamualaikum...

Tengok kat facebook, banyak yang update perihal cuaca di Malaysia sekarang ni kan. Panasnya, sampai la rasa macam, hmmm.. Sebelum ni sangat kesejukan di pagi hari, bila nak mandi di pagi hari, selalu cakap... sejuknyaaa... Sejuk-sejuk pun, rasa best lepas mandi. Tapi berbeza sangat, tiada lagi ungkapan sejuknyaa.. Macam rasa tak nak mandi je. Air pun jadi panas je. Tak payah pakai water heater dah.

Akibat suhu yang tidak menentu sekarang, saya, dengan ini, mengisytiharkan, bahawasanya saya tidak boleh melelapkan mata. Ya Allah.. Kipas sudah no.5, kalau ada no.6 pun, belum tentu lagi dapat mengubah suhu. Mana tak nya, tiba-tiba tersedar dari tidur. Dan tidak dapat melelapkan mata. Sudahnya, mengantuk di tempat kerja! Aduhhh.. Bila mengantuk, mula la tidak dapat tumpukan perhatian. Yeah. Penyakit M mula menular..


Dan petang ini, tatkala sedang menaip di sini.. Petir berbunyi... Shah Alam sudah hujan, Puchong menanti dengan penuh rasa syukur di hati. Bila kakak depan tempat duduk saya cakap, "Hujan!" Dengan rasa rendah diri, "Alhamdulillah," sambil meraup tangan ke muka. Syukur Ya Allah... Mudah-mudahan lena hingga ke subuh.. :)


 Kami berempat. Kenangan blue day. :) 
Dari kiri: Cik Tiny, kakak waniey, kakak Haz, n Cik Mija.
Kenangan bersama.. :)

Okeyh. Gambar di atas gambar kenangan kami. Dan untuk mata penat dan banyak tak tumpukan perhatian hari ni, pemenangnya adalah..... Nak ambil gam nak tempek sini gambar budak wanted ni..

Akibat kekenyangan selepas makan. Mula la aktif semacam. Mata tak sihat. Hmmm..



NOTA JARI: Lama juga tak berada di sini.. Akibat sibuk menyiapkan kerja yang sudah saya kendalikan. Lepas ni, Bye2 rakan2...Jangan rindu saya.. Beratnya hati...

1 comment: