Tolong kami, bantu kami... :)

Friday, April 22, 2011

HILANG SELERA MAKAN.

Assalamualaikum..


MAKAN? Kita memang perlu makan kan? Untuk dapatkan sumber tenaga? Kalau tak makan, mesti otak tak boleh berfungsi dengan baik kan? Pas tu, mula la badan pun rasa lemau kan? Letih je.. Kalian pernah rasa ke, bila dah sampai tahap jemu nak makan? Sampai tak tahu nak makan apa. Memandangkan saya seorang yang kuat makan, agak musykil bila sampai tahap, saya jemu rasa nak makan.! Pelik, tapi inilah kenyataan! Alik-alik, fast food juga pilihan saya! Apa lagi, MCDONALD'S pilihan saya! Dalam rasa jemu makan tu, pegi pilih fast food. Hambek!! Jemu nak makan nasi. Kalau masak sendiri, makkkk aihhh.. Sampai menambah-nambah! Lain kan bila kita msak sendiri dengan makan kat kedai. Bukan manusia je tau yang hilang selera makan. Buaya yang tertelan handphone pun hilang selera makan selama sebulan! Haaa... Jangan tak tahu tau!  :)

Cik tiny yang dulunya kuat makan,sekarang telah menjadi sangat memilih untuk pegi makan atau tidak sekarang. Saya sendiri pun tak tahu dari mana ianya bermula! Tak tahu apakah punca menyebabkan saya hilang selera makan. Kadang-kadang, sampai tak tahu nak makan apa kat kedai. Macam hari ini! Kawan-kawan semua pegi makan kat BRAVO'S RESTAURANT! tapi saya! DRIVE-THRU MCD! walaaweehhhhh.... Selera nak orang puteh je! Sebab, nanti saya tak tahu nak makan apa kat sana. Dari duk melangok je, tu yang saya pilih MCD. Makin tembam bam bam la saya! Apa ye punca hilang selera makan ni? Apa? Pergi jumpa doktor? Nanti macam-macam pula yang jadi. Pelik tu pelik.. :)


Bila google perihal hilang selera makan, punca kepada barah perut! Nauzubillah... Jauhilah saya dari segala perkara yang tak diingini. Okeyh! Mula takut! Kena pergi jumpa doktor juga la jawab dia! Erghhhh!


Mana lagi sedap?



nyum! mcchicken! abaikan persekitaran.. huhuhu... 


siakap 3 rasa, tomyam campur, kailan ikan masin, serta sambal belacan? urghh! berselera!

NOTA JARI: Syukur YA ALLAH...

5 comments:

  1. Hello. I pon hilang selera makan since last year and dah macam orang lidi skrg sebab berat turun 10kg! Omg. Semua seluar longgar. Tgk makanan pon takde selera.

    ReplyDelete
  2. OMG! smpai lost 10kg ke? u x g klinik? check dengan pakar ke?

    ReplyDelete
  3. saya pun macam ni sekarang .. sedihnya takdo selera makan dahh :(

    ReplyDelete
  4. saya pun baru cam ni .. sedih takdo selera makan dahh :(

    ReplyDelete
  5. Sye ske mkn tpi smnjak dua mnjak ni slre sye agk mmlih mkn pn shri ckup skli.. klu dlu smpi 3kli nk mkn rse nk lgi... huuuu smpi mmbr pn blh pgl sye bby elphant ape pnyer bangang lh mmbr sye ni smpi blh pggl sye dgn nme mcm tu...

    ReplyDelete