Tolong kami, bantu kami... :)

Monday, April 4, 2011

THANK YOU ALLAH..

Assalamualaikum..

Entry yang agak bosan mungkin. :) 4/04/11, satu tarikh yang amat memberi kesan kepada saya.. Syukur ke hadrat Ilahi, saya masih di sini, meniti hari-hari dengan penuh sabar. Mahu melupakan segala yang sudah berlaku, apa yang sudah lepas, biarkan di bawa dek angin lalu. Hari-hari yang mendatang, membuat saya makin mengenal erti kehidupan. Mungkin ada hikmah atas apa yang berlaku. Saya bersyukur sangat! Dia masih sayangkan saya, dan membenarkan saya mengorak langkah dalam percaturannya. THANK YOU ALLAH..

Oh ya.. Tidak pernah lupa untuk sedekahkan surah Yasin dekat arwah mama n arwah abah.. 03/04/1966 - 04/11/1994, perginya arwah mama tinggalkan saya.. Sedih kan.. Membesar tanpa ibu, macam-macam kena belajar buat sendiri.. Dari kecil lagi, berdikari sendiri. Zaman kanak-kanak, orang lain bukan main lagi bermanja-manja dengan mama dorang, saya juga yang chill saja.. wink2.. Ok la kan, tak ada la saya tak reti nak buat kerja, tak ada la saya susah nak berpisah. Sambung belajar pun, bukan dekat2, Negeri Sembilan kot. Ingat dekat ke dengan Kelantan. Tapi tak ada la saya tak boleh hidup kan. Masih je mampu update blog ni. Itu maknanya, saya boleh berdikari. :) Hati sahaja kena kuat. Walaupun jiwa saya sangat sensitif, kadang-kadang, kena juga buat hati kering. :) Peduli apa, asalkan saya lalui hari-hari saya dengan senyuman.

Sekarang, lagi la. Sudah melangkah ke alam pekerjaan, semuanya sendiri, dari tempat tinggal, makan, pakai,. Banyak benda yang berlaku dalam hidup kita, sebenarnya mengajar kita lagi dewasa. Macam mana kita nak mengcorakkan hidup kita, kita yang tentukan sendiri. THANK YOU ALLAH...







Saya punye picture.. kuang2.. nak jugak tempek! :)


NOTA KAKI: Perlu ada rasa syukur dalam diri... Itu yang membuka mata kita.

2 comments:

  1. Al-Fatihah buat arwah.. Kena kuat semangat lebih dari orang lain... :)

    ReplyDelete
  2. yup... wajib kena lebih... tq pakngah.. :)

    ReplyDelete