Tolong kami, bantu kami... :)

Wednesday, April 20, 2011

MEE KETAM KUALA LUMPUR

Assalamualaikum...


Ketam oh ketam. Sangat lama tak makan kari ketam yang sedap selain buatan nenek serta makcik di kampung. Lagipun, saya alahan terhadap ketam ini zaman kecil2 dulu. Tak tahu bila alahan itu sudah hilang. Lepas makan ketam sejak sudah besar ni, tak rasa macam dapat alahan pula! Sangat best! Mana tak nya, saya boleh makan ketam dah! yeah! THANK YOU ALLAH!


Sabtu, saya sudah jumpa ketam dekat FLAMING STEAMBOAT. Semalam pula, menuju ke Seksyen 7, Shah Alam, untuk berjumpa dengan MEE KETAM KUALA LUMPUR! Oh! Sebenarnya, rasa muak untuk makan menghampiri saya. Saya mula rasa cemuh, atau tak berselera untuk makan nasi, mahupun apa-apa sahaja yang sama! Itu yang membuatkan boleh sampai ke Shah Alam. Dari Puchong kot! Idea akak satu rumah dengan saya best juga! Pegi cari makan kat Shah Alam. Try benda baru. So, saya teringat yang MEE KETAM mak cik saya ada sebut beberapa hari lepas. Keputusannya, menuju ke sana! Saya sangat tak tahu jalan ke Shah Alam. Kak waniey terror ooo..


Haa.. sempat lagi snap satu gambar untuk tontonan kalian! hohoho.. Besar kan ketam dia! Macam-macam size kita boleh pilih kat sini. Harga dia berbeza juga. Sudah tentulah kan, makin besar, makin mahal. Kami memilih kari ketam dengan nasi putih.




hambik ko! Comeynye! hahahah... Comey ke buruk ke, ketam tu selamat sudah ke dalam perut.. nyum2...
Hasil daripada Kak waniey punye handphone! Seyes! Macam tak senonoh je makan.. hahaha
Apa pedulik!




Alololo.. Comeynye cucu tokmi! Anak mama and abah! :)
Senyuman manja.. Menusuk ke kalbuku.. Ni picture kenyang perut suka hati..
lalalalalal... Senangnya dalam hati, bila dapat makan.


Bukan main kan, hirup-hirup kuah kari dia. Hui.. ngam-ngam rasa. Mula-mula makan bersudu, urgh! Tak puas! Letak sudu ke tepi, haaaa... Jemput makan tanpa sudu. Best! Gigit ketam. Fulamak. Sampaikan orang lain dah balik, kami masih duk ngap ngap. Hakhak.. Boleh la pulak kan, terjumpa dengan makcik saya! Dia pulak punya la duk syok makan, sampai lupa nak cakap yang dia duk kat MEE KETAM KL tu jugak!

Harga kat sini, berpatutan! Dan, akibat kena dengan selera, kami menambah! Segan-segan minta nasi tambah! Aduhaiii... Semput, dan sedap! Puas hati!

NOTA KAKI: Jemput la rakan-rakan semua ke sini. (Part time jadi promoter ke apa?) Kena la kongsi juga kan. Kot ada yang mencari nak makan mee ketam, Moh kite ke sini.. :) 

4 comments:

  1. hommaiigod..kasi peta plisss2 ;D

    ReplyDelete
  2. kak ayu: hikhik.. Dari jakel shah alam seksyen 7 depan uitm tu, terus je, sampai 2 traffic light, then akan nampak unisel sebelah kanan. U-turn, ke kanan, masuk dkat simpang lepas Shell. Nama kedai dia MEE KETAM KUALA Lumpur, sebelah kedai dia RESTORAN BISIK-BISIK, dan kat atas dia D ATAP. :)

    ReplyDelete
  3. hom2.. sedap! ketam dio fresh! isi penuh! alohh laaaaa.. sero nak g pulop.. hahahahha

    ReplyDelete